wtorek, 10 lipca 2012

Shakira - No


Dobrym sposobem na naukę języka jest oczywiście słuchanie muzyki. Bardzo lubię piosenki Shakiry. W jej wymowie można usłyszeć południowoamerykański akcent (piosenkarka pochodzi z Kolumbii).
Wersja piosenki  No z tłumaczeniem na angielski (poniżej też podaję tłumaczenie na język polski), spodobał mi się tu sposób pokazania tekstu od strony gramatycznej, polecam!


Teledysk:


Tekst

No, no intentes disculparte, 
No juegues a insistir 
Las excusas ya existían antes de ti 
No, no me mires como antes, 
No hables en plural 
La retórica es tu arma más letal 

Voy a pedirte que no vuelvas más 
Siento que me dueles todavía aquí 
Adentro 
Y que a tu edad sepas bien lo que es 
Romperle el corazón a alguien así 

No se puede vivir con tanto veneno 
La esperanza que me ha dado amor 
no me la dio más nadie 
te juro, no miento 
No se puede vivir con tanto veneno 
No se puede dedicar al alma 
A acumular intentos 
Pesa más la rabia que el cemento 

Espero que no esperes que te espere 
después de mis 26 
la paciencia se me ha ido hasta los pies 
y voy deshojando margaritas 
y mirando sin mirar 
para ver si así te irritas y te vas 

Voy a pedirte que no vuelvas más 
Siento que me dueles todavía aquí 
Adentro 
Y que a tu edad sepas bien lo que es 
Romperle el corazón a alguien así 

No se puede vivir con tanto veneno 
La esperanza que me dio tu amor 
no me la dio más nadie 
te juro, no miento 
No se puede morir con tanto veneno 
No se puede dedicar al alma 
A acumular un intentos 
Pesa más la rabia que el cemento 

No se puede vivir con tanto veneno... 
No se puede vivir con tanto veneno... 
No... no... 
No


Tłumaczenie

Nie, nie próbuj przepraszać,
Nie graj w naleganie
Wymówki istniały przed tobą
Nie, nie patrz jak wcześniej,
Nie mów w liczbie mnogiej
Retoryka jest najbardziej śmiertelną bronią

Będę prosić żebyś nie wracał
Czuję, że ciągle boli mnie tutaj
W środku
I że w twoim wieku należy wiedzieć dobrze, co to jest
Złamać komuś serce

Nie można żyć z taką trucizną
Nadzieję daje mi miłość
nikt inny nie dał mi
Przysięgam, nie kłamię
Nie można żyć z taką trucizną
Nie można poświęcać duszy
Do gromadzenia win
Wściekłość waży więcej niż cement

Mam nadzieję, że nie spodziewasz się że na ciebie poczekam
po moich 26 urodzinach
cierpliwość odeszła ode mnie do stóp
a ja zrywam płatki stokrotki
i patrząc, nie oglądając
aby sprawdzić, czy się zdenerwujesz i odejdziesz

Będę prosić żebyś nie wracał
Czuję, że ciągle boli mnie tutaj
W środku
I że w twoim wieku należy wiedzieć dobrze, co to jest
Złamać komuś serce

Nie można żyć z taką trucizną
Nadzieję daje mi miłość
nikt inny nie dał mi
Przysięgam, nie kłamię
Nie można żyć z taką trucizną
Nie można poświęcać duszy
Do gromadzenia win
Wściekłość waży więcej niż cement

Nie można żyć z taką trucizną...
Nie można żyć z taką trucizną...
Nie... nie...
Nie...


¡Hasta luego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz